new point of view

Det är verkligen inte värt det att lägga ner varken tid eller energi på människor som får dig att må dåligt. Det behöver inte handla så pass om att man gråter eller far fysiskt illa. Det räcker med att någon får dig att känna dig mindre bra med dig själv, får dig att känna dig besviken, arg eller irriterad. Gör dig av med dem! Det är inte svårare än så.
Varför tycker man att det är så synd och jobbigt att bryta kontakten med människor? Det är väl inte synd att bryta en dålig vana? Om någon ändå inte får dig att må bra, är det inte bättre då att inte ha den i sitt liv överhuvudtaget än att ha den kvar och låta dig påminnas om det dåliga? Ta vara på dem vänner som du har och värdesätt dem högt! Jag har hellre EN som får mig att känna mig mer självsäker, stark och glad än TIO som får mig att känna mig osäker, svag och nere.

Det låter så sjävklart allting, men jag tror och vet att det är för många som står ut med alldeles för mycket i onödan. Det som borde vara en självklarhet är just att endast omge sig med människor som får dig att må bra.

Umgås endast med människor som får dig att känna dig som en bättre människa.


 


Kommentarer
Postat av: Maria

I agree! Satt o räknade upp de man veeeeerkligen älskar med Ania förra veckan (utom släkt o familj såklart) o kom fram till ÅTTA st.. haha.. not much! men de är kanon så det räcker:) PURR & KOTT

2009-02-03 @ 16:17:34
URL: http://mariastrandberg.blogg.se/
Postat av: Jasmina

Hej mala vilken fin inlägg håller med dig verkligen ali ipak je tesko att släppa eftersom dem kommer ändå finns kvar iallfall ali förstår dig. kram

2009-02-05 @ 13:27:43
URL: http://jasmincii.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller verkligen med.

Det är inte alltid lätt att släppa taget.

Men i det långa loppet kommer man må så mycket bättre.



Btw.

Det är väl inte mig du ska dumpa? ;D



Puss!



2009-02-12 @ 09:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0